به گزارش خبرگزار مهر، در این کتابها که با هدف بالا بردن سطح دانش فعالان حوزه بازیهای رایانهای و علاقهمندان به این مقوله به چاپ رسیده است، به موضوعاتی همچون تاریخچه بازیهای رایانهای در جهان و ایران، اصول بازینامه نویسی، معرفی نظام ملی ردهبندی سنی بازیهای رایانهای ESRA، خانواده و مراحل رشد کودک از دیدگاه جامعه شناسی و ارتباط آن با کنترل موثر فرزندان در استفاده از بازیهای رایانهای اشاره شده است.
کتاب «کنترل خانواده» که در 5 فصل به رشته تحریر در آمده است با بررسی مفاهیمی همچون خانواده ، کنترل اجتماعی، جامعه پذیری و مراحل رشد کودک از دیدگاه جامعه شناسی به ارائه راهکارهای عملی برای کنترل موثر فرزندان در استفاده از بازیهای رایانهای میپردازد.
همچنین در کتاب «ردهبندی سنی بازیهای رایانهای» مولف ضمن بیان تاریخچه بازیهای رایانهای و نظام رده بندی سنی این بازیها در ایران و جهان به بررسی و معرفی مقولاتی همچون سبک، مفهوم، سن و گروههای سنی، روش تحقیق و چارچوب نظری، معیارهای ردهبندی سنی در ESRA و نظامهای دیگر و نیز آینده پیش روی سازمان ESRA میپردازد.
در کتاب «راهنمای بازی نامه نویسی» که در 3 فصل به نگارش درآمده است، نویسنده با بررسی ریشههای نیاز بشر به بازی و تاریخچه تکامل زود هنگام بازیهای رایانهای در جهان ضمن پاسخ گفتن به این سئوال که « بازی رایانهای چیست؟» به شرح چگونگی نگارش بازینامه میپردازد و در انتها نیز بازینامه بازی «گرشاسپ» را به عنوان نمونه میآورد.
نظر شما